Tervetuloa apteekin verkkokauppaan

Verkkokaupastamme löydät kattavan valikoiman apteekissa myytäviä tuotteita, kuten:

  • itsehoitolääkkeitä
  • ravintolisiä
  • kosmetiikkaa
  • eläinvalmisteita
  • hyvinvointiin ja terveyteen liittyviä tuotteita

Toistaiseksi verkkokaupan valikoimassa ei ole reseptilääkkeitä eikä kylmäsäilytystä vaativia tuotteita. Suurempia nestemäisten valmisteiden pakkauskokoja ei myöskään ole saatavilla verkkokaupan kautta.

Tilausten toimitusaika on 1-3 arkipäivää apteekin aukioloaikojen mukaan, kun maksun suoritus näkyy tilillämme. Verkkokaupan ostokset voit maksaa joko verkkopankissa etukäteen tai apteekissa paikan päällä. 

Toimitustavat: 

  • Nouto apteekista (maksu verkkopankissa etukäteen)
  • Nouto apteekista (maksu apteekissa paikan päällä)
  • Nouto postista 5€ (maksu verkkopankissa)
  • Postin kotiinkuljetus 10€ (maksu verkkopankissa)

Lisätietoa tilaamiseen ja toimitukseen liittyen löydät alareunasta toimitusehdot-kohdasta.

Mikäli sinulla on muuta kysyttävää tuotteista tai tilauksesta, autamme mielellämme. Valikoimaa päivitetään koko ajan ja otamme mielellämme palautetta vastaan.

Palvelukielet: suomi ruotsi englanti saksa
Palveluhenkilöt: Astmayhdyshenkilö, sydänyhdyshenkilö, diabetesyhdyshenkilö

Yhteystiedot

Katso kaikki yhteystiedot

Hartolan apteekki
Keskustie 57
19600 Hartola

Aukioloajat
ma-pe 8.30-17
la 8.30-14

Aukioloajat kesällä
ma-pe 8.30-17
la 8.30-14

Puhelin
(03) 716 1205
(03)716 1532 (fax)

Sähköposti
hartolan.apteekki@apteekit.net

Kotisivut
www.hartolanapteekki.fi/


eAPTEEKKI – Suomen Apteekkariliittoon kuuluvien apteekkien verkkopalvelut
www.eapteekki.fi



Terveydeksi-lehden uutisia

Ruokavaliolla huomattava vaikutus elinikään

22.5.2017 – Kasvikset, hedelmät, täysjyjäviljat, pähkinät ja kala ruokavaliossa pienentävät riskiä sairastua elinikää lyhentäviin sairauksiin. Lue koko artikkeli

22.5.2017

Terveellinen ja monipuolinen ruokavalio on tuoreen tutkimuksen perusteella erittäin hyvä keino pienentää riskiä sairastua moniin elinikää lyhentäviin sairauksiin.

Vastaavasti syömällä epäterveellisiä ruokia elinikäänsä voi helposti lyhentää.

Tutkimuksen tulokset vahvistavat entisestään tutkimusnäyttöä ruokavalion keskeisestä osasta ihmisen terveydessä.

Nykyisellään arviolta 70 prosenttia kuolemista johtuu kroonisista sairauksista, joiden kehittymisessä ja ehkäisyssä ruokavaliolla ja elintavoilla on suuri merkitys.

Nyt julkaistut tulokset perustuvat yli 200 aikaisemman tutkimuksen aineistojen yhteisanalyysiin.

Tutkimusten seuranta-ajat vaihtelivat, mutta yhdessä tulokset viittasivat vahvasti varsinkin kasvis- ja kalapainotteisen ruokavalion hyötyihin.

Riski menehtyä tutkimuksen seurannan aikana pieneni mitä enemmän ruokavaliossa oli kasviksia, hedelmiä, täysjyväviljoja, pähkinöitä ja kalaa.

Vastaavasti kuolleisuus suureni mitä enemmän ruokavaliossa oli punaista lihaa ja varsinkin makkaraa ja muita teollisia lihavalmisteita.

Myös sokerilla makeutettujen virvoitusjuomien säännöllinen ja runsas nauttiminen liittyi suurentuneeseen riskiin menehtyä seurannan aikana.

Tutkijat arvioivat, että noudattamalla optimaalista ruokavaliota, riski menehtyä tutkimusten seurantojen aikana oli jopa 80 prosenttia pienempi verrattuna epäterveellisimmin syöviin.

Tutkimus julkaistiin American Journal of Clinical Nutrition -lehdessä.

UUTISPALVELU DUODECIM

Artikkeli terveydeksi.fi-sivustolla

Lapsuuden lihavuus nelinkertaistaa diabetesriskin

19.5.2017 – Brittitutkijoiden mukaan lihavuus liittyy lapsilla huomattavasti suurentuneeseen riskiin sairastua tyypin 2 diabetekseen. Lue koko artikkeli

19.5.2017

Brittitutkijoiden mukaan lihavuus liittyy lapsilla huomattavasti suurentuneeseen riskiin sairastua tyypin 2 diabetekseen eli aikuistyypin diabetekseen. Tutkijoiden havainnot julkaistiin Journal of the Endocrine Society -lehdessä.

Tyypin 2 diabetesta on perinteisesti pidetty vain aikuisten sairautena, mutta 1990-luvulta alkaen se on alkanut yleistyä myös lapsilla ja nuorilla.

Valtaosa siihen nuorena sairastuvista on lihavia ja monien suvussa diabeetikoita on enemmänkin.

Nyt julkaistussa tutkimuksessa hyödynnettiin 370 000 brittiläisen 2–15-vuotiaan terveysrekisteritietoja. Heistä 650:llä diagnosoitiin tyypin 2 diabetes vuosina 2009–2013.

Verrattuna normaalipainoisiin lapsiin ja nuoriin lihavien riski sairastua tyypin 2 diabetekseen 25 vuoden ikään mennessä oli nelinkertainen, analyysi osoitti.

Tyypin 2 diabetes myös yleistyi tarkasteltuna ajanjaksona.

Kun vuosien 1994–1998 välillä sadastatuhannesta lapsesta vuosittain keskimäärin kuusi sairastui tyypin 2 diabetekseen, vuosina 2009–2013 tapauksia oli vuosittain jo 33. Samaan aikaan myös lasten lihavuus on yleistynyt.

Suomessa 2–18-vuotiasta pojista noin 22 prosenttia on ylipainoisia ja 4 prosenttia lihavia. Tytöillä vastaavat luvut ovat 12 ja 2 prosenttia.

UUTISPALVELU DUODECIM

Artikkeli terveydeksi.fi-sivustolla

Omega-3-rasvat eivät auta muistisairauksien ehkäisyssä

18.5.2017 – Terveellisellä ruokavaliolla, liikunnalla ja aivojumpalla ei myöskään ollut vaikutusta, havaittiin tuoreessa kolmen vuoden seurantatutkimuksessa. Lue koko artikkeli

18.5.2017

Muisti ja muut kognitiiviset mielentoiminnot eivät pysy pitempään kunnossa omega-3-rasvahappolisiä syömällä myöskään vanhuksilla, jotka syövät muutenkin terveellisesti, lisäävät liikuntaa ja tekevät aivojumppaa.

Tiedot käyvät ilmi tuoreesta tutkimuksesta, jossa 1 500 yli 70-vuotiasta satunnaistettiin kolmeksi vuodeksi neljään eri ryhmään.

Kahdessa ryhmässä osallistujat saivat monipuolisen liikunta-, aivojumppa- ja ravitsemusohjelman lisäksi joko omegarasvoja tai lumevalmistetta ja kahdessa vain omegarasvoja tai lumetta.

Tutkimuksen alussa osallistujilla ei ollut dementiaa, mutta he kokivat muistinsa hieman heikentyneen.

Osallistujien muistia ja muita kognitiivisia mielentoimintoja testattiin usealla eri testillä tutkimuksen alussa ja uudelleen kolmivuotisen seurannan lopussa, jotta tutkijat näkisivät kuinka nopeasti tai hitaasti osallistujien mielentoiminnot heikkenivät.

Tutkijat olettivat ryhmien välille ilmaantuvan eroja, mutta tulosten perusteella osallistujien testituloksissa ei ollut käytännössä lainkaan eroja.

Havainnot viittaavat siihen, ettei omega-3-rasvahappovalmisteilla todennäköisesti ole sijaa muistisairauksien ehkäisyssä. Samalla vaikuttaisi myös siltä, etteivät muutkaan tässä tutkimuksessa käytetyt keinot toimi ainakaan kolmessa vuodessa.

On kuitenkin mahdollista, että vaikutuksia ilmaantuisi pitemmässä seurannassa, sillä aiemmissa tutkimuksissa terveellisten elämätapojen on havaittu pienentävän dementiariskiä.

Tutkimus julkaistiin Lancet Neurology -lehdessä.

Suomessa muisti ja muut kognitiiviset toiminnot ovat lievästi heikentyneet arviolta 120 000 henkilöllä. Suurin piirtein yhtä monella on jonkinasteinen dementia.

UUTISPALVELU DUODECIM

Artikkeli terveydeksi.fi-sivustolla

Siirry lehden sivuille